آغاز عملیات اجرایی طرح جامع توسعه امامزاده جعفر(ع)
همزمان با هفته وقف عملیات اجرایی طرح جامع توسعه و ساماندهی امامزاده جعفر (ع) یزد آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد
رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح جامع توسعه و ساماندهی امامزاده جعفر (ع) یزد، اجرای این طرح را در افزایش آرامش فکری و فراهم کردن فضای مناسب زیارتی بسیار مهم دانست و مشارکت خیرین و دیگر نهاد های اجرایی استان را در این زمینه خواستار شد.
عابد بر تبدیل این امامزاده به قطب فرهنگی تاکید و اظهار امیدواری کرد: با تکمیل طرح جامع توسعه و ساماندهی این امامزاده، فضا و امکانات رفاهی مناسب برای جذب بیشتر زائران به این مکان مقدس فراهم شود.
استاندار یزد هم در این مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح، به ارتباط معنوی مردم استان با این امامزاده اشاره و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای این امامزاده برای جذب زائران تاکنون بیشترین سرمایه گزاری از سوی واقفان و خیران در این امامزاده انجام شده است.
محمدرضا فلاح زاده از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار در سفر ریاست جمهور به استان یزد خبر داد و گفت: زمین های اطراف امامزاده با هماهنگی و همکاری شهرداری و شورای مسکن و شهرسازی آزاد سازی و در اختیار امامزاده قرار گرفته است.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد هم در این نشست هزینه اجرای کامل طرح را بیش از 250 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: نزدیک به 100 میلیارد ریال صرف آزاد سازی اراضی و مابقی برای تبدیل این مکان مقدس به قطب زیارتی فرهنگی استان می شود.
حجت الاسلام محمد مهدی حاتمی حضور بیش از 30 هزار زائر در یکی از مراسم های مذهبی این امامزاده را یاد آور شد و ابراز امیدواری کرد:با اجرای طرح جامع توسعه امامزاده جعفر(ع) فضای مناسب و کافی برای برپایی مراسم مذهبی در این مکان مقدس فراهم شود.
طرح جامع توسعه و ساماندهی امامزاده جعفر یزد شامل گسترش صحن های زیارتی این امامزاده به همراه فراهم آوردن امکانات رفاهی نظیر پارکینگ ، کتابخانه، سالن آنفی تئاتر و فروشگاه محصولات فرهنگی است که مرحله اول عملیات آزاد سازی اراضی اطراف آن انجام می شود.
در این مراسم سالن حضرت سید الشهدا آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) با اعتباری افزون بر 500 میلیون ریال با ظرفیتی معادل 180 نفر در زمینی به مساحت 250 متر مربع به بهره برداری رسید.
رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور به همراه جمعی از مسئولان اجرایی استان از بازارچه سنتی سرای خان کهنه، موقوفه 40 واحدی اداری تجاری موقوفه شمس الدینی، محل ساخت ساختمان پزشکان شفا، بیمارستان موقوفه گودرز، نمایندگی ایران خودرو وابسته به آستان مقدس امامزاده سید جعفر(ع) و دانشگاه بازدید به عمل آمد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا